Aktualności
Nowy nabór do MOCarnych dziewczyn - do 12 lutego
- Szczegóły
- Monika Makos-Gałan
W związku z dużą popularnością projektu ogłaszamy nabór dodatkowy do projektu MOCarne dziewczyny.
Oferta skierowana do uczennic Szkoły Podstawowej nr 20, klasy IV-VII.
Nagraj krótki (max. 2 min) film o swoich pasjach, hobby, marzeniach. Prześlij go za pośrednictwem funpage'u projektu www.facebook.com/mocarnedziewczyny lub przynieść na USB do koordynatora projektu p. Makos (s. 21).
Nie zwlekaj - liczba miejsc - 10.
Uczestniczkom projektu oferujemy bogaty program bezpłatnych warsztatów i szkoleń rozwijających pasje, poszerzających horyzonty i podnoszących poczucie własnej wartości
Projekt MOCarne dziewczyny zwycięskim projektem Projektantów Edukacji
- Szczegóły
- Monika Makos-Gałan
Z przyjemnością informujemy, że jury 13. edycji konkursu „Projektanci edukacji” spośród 502 nadesłanych pomysłów na projekty edukacyjne wyłoniło 30 zwycięskich.
Projekt MOCarne dziewczyny jest w gronie zwycięzców.
Innowacyjny projekt naszej szkoły zdobył grant kapituły jury, dzięki czemu będzie mógł się rozwijać i oferować coraz bogatszy program zajęć dla uczennic naszej szkoły.
Zmiany w planie lekcji od 30 stycznia
- Szczegóły
- Renata Miler
Informujemy, że od 30 stycznia następują zmiany w planie lekcji. Plan jest dostępny na stronie szkoły i w dzienniku elektronicznym Librus.
Dziękujemy, Pani Dyrektor!
- Szczegóły
- Renata Miler
W życiu każdej społeczności szkolnej nadchodzi taka chwila, kiedy rozstajemy się z uczniami, nauczycielami, wychowawcami.
Dziś nadszedł dzień, kiedy na zasłużoną emeryturę odchodzi wieloletni Pracownik naszej szkoły, a przede wszystkim Dyrektor, Pani Barbara Langosz.
Bycie dyrektorem szkoły, to nie tylko sprawowanie codziennych nie najłatwiejszych obowiązków. To misja i powołanie wymagające wiedzy, opanowania i rozwagi, które to cechy Pani Dyrektor Barbara Langosz przez 14 lat kierowania naszą szkołą umiejętnie łączyła.
Dziękujemy za zaangażowanie w wychowanie naszych Uczniów, za każde działanie na rzecz Uczniów, Rodziców, Nauczycieli i wszystkich Pracowników szkoły.
Życzymy radości, czasu na realizację osobistych pasji i zapewniamy o naszej pamięci.
Społeczność Szkoły Podstawowej nr 20.
EEGBiofeedback w naszej szkole!
- Szczegóły
- Renata Miler
Miło nam poinformować, że w ramach programu „Aktywna tablica” na lata 2020-2024" stworzyliśmy w szkole gabinet terapeutyczno-rewalidacyjny dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Już od 30 stycznia 2023 w sekretariacie szkoły przyjmujemy wnioski na zajęcia terapeutyczne z wykorzystaniem EEGBiofeedback.
Wśród naszych Nauczycieli są certyfikowani terapeuci treningu EEGBiofeedback: Agnieszka Kaczmarska, Gabriela Kasprzak, Karolina Kazimierska-Kopacz, Renata Miler, Alina Pochcioł.
Szczegóły projektu w zakładce AKTYWNA TABLICA – EEGBIOFEEDBACK na stronie szkoły. Regulamin, czyli szczegółowe zasady przyjmowania na trening EEGbiofeedback w Szkole Podstawowej nr 20 w Jastrzębiu-Zdroju oraz wnioski do pobrania także na stronie szkoły.
AKTYWNA TABLICA - EEGBIOFEEDBACK
Zapraszamy!
AKTYWNA TABLICA - EEGBiofeedback w SP20
- Szczegóły
- Renata Miler
Nasza szkoła bierze udział w kolejnej edycji rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych „Aktywna tablica” na lata 2020-2024".
Udział w tym programie dał nam możliwość stworzenia w naszej placówce gabinetu terapeutyczno-rewalidacyjnego dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Gabinet zostanie wyposażony w sprzęt do treningu Biofeedback, HEG-Biofeedback oraz urządzenia umożliwiające zastosowanie treningu słuchowego wg metody Warnkego.
Wśród naszych Nauczycieli są certyfikowani terapeuci treningu EEGBiofeedback: Agnieszka Kaczmarska, Gabriela Kasprzak, Karolina Kazimierska-Kopacz, Renata Miler, Alina Pochcioł.
Trening Biofeedback opiera się na interaktywnej współpracy pacjenta z komputerem. Pacjent świadomie reaguje na zadania stawiane przez terapeutę i otrzymuje zwrotną informacje, np. na temat koncentracji.
WARTO PRZECZYTAĆ: https://biomed.org.pl/baza-wiedzy/biofeedback/biofeedback-dzialanie-i-wskazania/
Trening metoda Warnkego bywa pomocny w problemach z dysleksją, zaburzeniami przetwarzania słuchowego, problemami w czytaniu i pisaniu.
WARTO PRZECZYTAĆ: https://biomed.org.pl/baza-wiedzy/metoda-warnkego/co-to-jest-metoda-warnkego/
Technologiia HEG-Biofeedback wykorzystywana jest w terapii zaburzeń koncentracji oraz w dysleksji.
WARTO PRZECZYTAĆ: https://biomed.org.pl/baza-wiedzy/biofeedback/heg-biofeedback-skuteczna-metoda-terapii-adhd/
REGULAMIN BFB I WNIOSKI BFB do pobrania w tym miejscu lub w zakładce DOKUMENTY SZKOŁY:
W ramach realizacji programu Aktywna Tablica szkoła wykonuje następujące zadania:
1) Uczestniczenie przez wskazaną grupę nauczycieli szkoły podstawowej w konferencjach i szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu: (…) 5 osób – w przypadku szkoły, w której jest zatrudnionych powyżej 20 nauczycieli;
2) Uczestniczenie przez przynajmniej jednego nauczyciela szkoły podstawowej w międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu, w tym:
a) udziale w co najmniej trzech spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli,
b) zorganizowaniu w szkole w ramach uczestnictwa w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, co najmniej dwóch lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu,
c) dzieleniu się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami przez udostępnianie w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, w szczególności opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK, przykładów dobrych praktyk;
3) Wyznaczenie szkolnego e-koordynatora do koordynowania działań w zakresie stosowania TIK w szkole (…) oraz powołaniu nauczycielskich zespołów samokształceniowych, które wspierają dyrektora szkoły w zorganizowaniu pracy szkoły z wykorzystaniem TIK;
4)Wykorzystywanie TIK na zajęciach edukacyjnych (...)
5) Przedstawienie organowi prowadzącemu szkołę podstawową sprawozdania z realizacji zadań wynikających z udziału w Programie, obejmującego zadania, o których mowa w pkt 1–4, oraz:
a) ocenę wpływu stosowania TIK w szkołach na zaangażowanie nauczycieli w proces nauczania i uczniów w proces uczenia się,
b) charakterystykę problemów i barier w realizacji Programu,
c) ocenę stopnia realizacji przez szkoły zadań wynikających z udziału w Programie;
6) Wypełnianie ankiet oraz udziale w badaniach na potrzeby przeprowadzenia ewaluacji Programu.
Dokładne informacje: ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 23 października 2020 r. w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020–2024 – „Aktywna tablica”.
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 27 sierpnia 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno--komunikacyjnych na lata 2020–2024 – „Aktywna tablica”.
OBIADY W SZKOLE - korekta w regulaminie
- Szczegóły
- Renata Miler
Informujemy, że naszym szkolnym Regulaminie korzystania z wyżywienia w Szkole Podstawowej nr 20 im. Henryka Jordana w Jastrzębiu – Zdroju dokonaliśmy korekty zgodnie z uwagami i sugestiami Rodziców. Został doprecyzowany zapis związany z informowaniem o odwołaniu obiadu do godziny 16.00 w dniu roboczym poprzedzającym zgłaszaną nieobecność ucznia. Obowiązujący zapis w regulaminie brzmi następująco:
„2) w przypadku nieobecności ucznia w szkole rodzic/opiekun prawny ma możliwość poinformowania o niekorzystaniu przez jego dziecko z posiłku w danym dniu. Rodzic/opiekun prawny jest zobowiązany do wysłania do godziny 16.00 w dniu roboczym poprzedzającym nieobecność wiadomości w dzienniku elektronicznym Librus do SEKRETARIATU.
Odpowiednio w Statucie Szkoły Podstawowej nr 20 w § 34a ust. 3 pkt 2 otrzymuje nowe brzmienie, uwzględniające dodanie słowa: roboczym.
Ferie w Dwudziestce
- Szczegóły
- Renata Miler
Już od pierwszego dnia ferii trwa zimowisko w SP20. Uczestnicy zimowiska bezpiecznie i twórczo spędzają w szkole czas pod opieką naszych Nauczycieli, którzy na zasadzie wolontariatu (nieodpłatnie) prowadzą zajęcia i zapewniają opiekę Uczniom. Dziękujemy za zaangażowanie i podarowany Dzieciakom czas!
W tym roku w ferie zaangażowały się także uczestniczki projektu „MOCarne dziewczyny”: Anastazja Macoń, Leonia Gałan, Maja Kiełbasa i Justyna Prószyńska. Jesteśmy pod wrażeniem!
Wspierają nas także Wolontariusze oraz Uczennice i Uczniowie starszych klas. To bezcenne, że w naszej szkole młodsi uczniowie mogą liczyć na wsparcie starszych kolegów.
Zajęcia w ramach zimowiska odbywają się w naszej szkole, m.in. w zmodernizowanej świetlicy. Uczestnicy zimowiska bawią się, wykorzystując nowe gry i chusty animacyjne, które zakupiła dla szkoły Rada Rodziców w ramach realizacji projektu „Harmonijny świat emocji”. Jesteśmy bardzo wdzięczni!
Projekt „Harmonijny świat emocji” realizujemy wspólnie z Fundacją JSW. Dzięki dofinansowaniu Fundacji JSW zakupiliśmy dla Uczniów nowoczesne wygodne siedziska, krzesełka, stoły do świetlicy, projektor i ekran nowej generacji, przenośny głośnik. Podczas zimowiska wykorzystujemy już większość sprzętów. Korzystamy także z klocków konstrukcyjnych zakupionych w ramach rządowego programu "Laboratoria przyszłości".
Korzystamy także z dobrodziejstw naszego Miasta: byliśmy w kinie, w Kopalni formy, w czwartek bawimy się na lodowisku Jastor, w piątek jedziemy w góry – a dokładniej do Górek Małych do Chlebowej Chaty.
Cieszymy się, że kolejny raz Rodzice zaufali nam i możemy wspólnie bawić się podczas ferii.(R.M.)
Czas na bezpieczne ferie!
- Szczegóły
- Renata Miler
Zbliżają się ferie. Czekaliśmy na nie!
Wszystkim Uczniom i całej Społeczności SP20
życzymy wspaniałego i bezpiecznego wypoczynku zimowego!