Nasza szkoła bierze udział w kolejnej edycji rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych „Aktywna tablica” na lata 2020-2024".
Udział w tym programie dał nam możliwość stworzenia w naszej placówce gabinetu terapeutyczno-rewalidacyjnego dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Gabinet zostanie wyposażony w sprzęt do treningu Biofeedback, HEG-Biofeedback oraz urządzenia umożliwiające zastosowanie treningu słuchowego wg metody Warnkego.
Wśród naszych Nauczycieli są certyfikowani terapeuci treningu EEGBiofeedback: Agnieszka Kaczmarska, Gabriela Kasprzak, Karolina Kazimierska-Kopacz, Renata Miler, Alina Pochcioł.
Trening Biofeedback opiera się na interaktywnej współpracy pacjenta z komputerem. Pacjent świadomie reaguje na zadania stawiane przez terapeutę i otrzymuje zwrotną informacje, np. na temat koncentracji.
WARTO PRZECZYTAĆ: https://biomed.org.pl/baza-wiedzy/biofeedback/biofeedback-dzialanie-i-wskazania/
Trening metoda Warnkego bywa pomocny w problemach z dysleksją, zaburzeniami przetwarzania słuchowego, problemami w czytaniu i pisaniu.
WARTO PRZECZYTAĆ: https://biomed.org.pl/baza-wiedzy/metoda-warnkego/co-to-jest-metoda-warnkego/
Technologiia HEG-Biofeedback wykorzystywana jest w terapii zaburzeń koncentracji oraz w dysleksji.
WARTO PRZECZYTAĆ: https://biomed.org.pl/baza-wiedzy/biofeedback/heg-biofeedback-skuteczna-metoda-terapii-adhd/
REGULAMIN BFB I WNIOSKI BFB do pobrania w tym miejscu lub w zakładce DOKUMENTY SZKOŁY:
W ramach realizacji programu Aktywna Tablica szkoła wykonuje następujące zadania:
1) Uczestniczenie przez wskazaną grupę nauczycieli szkoły podstawowej w konferencjach i szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu: (…) 5 osób – w przypadku szkoły, w której jest zatrudnionych powyżej 20 nauczycieli;
2) Uczestniczenie przez przynajmniej jednego nauczyciela szkoły podstawowej w międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu, w tym:
a) udziale w co najmniej trzech spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli,
b) zorganizowaniu w szkole w ramach uczestnictwa w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, co najmniej dwóch lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu,
c) dzieleniu się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami przez udostępnianie w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, w szczególności opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK, przykładów dobrych praktyk;
3) Wyznaczenie szkolnego e-koordynatora do koordynowania działań w zakresie stosowania TIK w szkole (…) oraz powołaniu nauczycielskich zespołów samokształceniowych, które wspierają dyrektora szkoły w zorganizowaniu pracy szkoły z wykorzystaniem TIK;
4)Wykorzystywanie TIK na zajęciach edukacyjnych (...)
5) Przedstawienie organowi prowadzącemu szkołę podstawową sprawozdania z realizacji zadań wynikających z udziału w Programie, obejmującego zadania, o których mowa w pkt 1–4, oraz:
a) ocenę wpływu stosowania TIK w szkołach na zaangażowanie nauczycieli w proces nauczania i uczniów w proces uczenia się,
b) charakterystykę problemów i barier w realizacji Programu,
c) ocenę stopnia realizacji przez szkoły zadań wynikających z udziału w Programie;
6) Wypełnianie ankiet oraz udziale w badaniach na potrzeby przeprowadzenia ewaluacji Programu.
Dokładne informacje: ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 23 października 2020 r. w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020–2024 – „Aktywna tablica”.
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 27 sierpnia 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno--komunikacyjnych na lata 2020–2024 – „Aktywna tablica”.