SZKOŁA PODSTAWOWA NR 20

im. Henryka Jordana w Jastrzębiu-Zdroju

NASZ PATRON

Już od poniedziałku 22.11.21 wszystkie nasze klasy 1-3  i 4-8  uczą się stacjonarnie w szkole. Czekamy na Was!

 

Dane do kontaktu z Zespołem ds. Wspierania Szkół w Zakresie Udzielania Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej w Delegaturze w Rybniku Kuratorium Oświaty w Katowicach w roku szkolnym 2021/2022

 

Członkowie zespołu

Dane do kontaktu

Terminy dyżurów dla uczniów, rodziców, nauczycieli i specjalistów

Grażyna Bagińska-Rojek

- zastępca Dyrektora Delegatury w Rybniku Kuratorium Oświaty w Katowicach

ul. 3 Maja 27, 44-200 Rybnik

tel. (32) 4223802 wew. 124 lub (32) 6058124

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

poniedziałek: 13.00 – 15.00

Aleksandra Derska - starszy wizytator Delegatury
w
Rybniku Delegatura w Rybniku Kuratorium Oświaty w Katowicach

ul. 3 Maja 27, 44-200 Rybnik

tel. (32) 4223802 wew. 135 lub (32) 6058135

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

środa: 13.00 – 15.00

Agnieszka Janiszewska-Podgórny - wizytator Delegatury w Rybniku Kuratorium Oświaty
w Katowicach

ul. 3 Maja 27, 44-200 Rybnik

tel. (32) 4223802 wew. 136 lub (32) 6058136

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

wtorek: 13.00 – 15.00

Adam Kocjan – dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Rybniku

ul. Kościuszki 55, 44-200 Rybnik

tel. (32) 4210772

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

wtorek: 9.00 – 11.00

Mariola Kujańska – dyrektor Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Rybniku oraz Centrum Doradztwa i Kształcenia Kadr

ul. Gwarków 14, 44-200 Rybnik

tel. 602-446-751
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

poniedziałek: 11.00 – 12.00

Iwona Miler – dyrektor Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Wodzisławiu Śląskim

Osiedle 1 Maja 16A, 44-304 Wodzisław Śląski

tel. (32) 7293242

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

czwartek: 12.00 – 14.00

Sylwia Bloch – dyrektor Regionalnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli i Informacji Pedagogicznej „WOM” w Rybniku

ul. Parkowa 4A, 44-200 Rybnik

tel. (32) 4247472

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

piątek: 12.00 – 14.00

Na początku września w naszej szkole odbył się uroczysty apel upamiętniający 41. rocznicę podpisania Porozumienia Jastrzębskiego. Uczniowie klas 7a i 7d przypomnieli wydarzenia z 3 września 1980 roku, które miały znaczący wpływ na dalszą historię naszego kraju. To strajkujący robotnicy zapoczątkowali przemiany polityczne i społeczne, które w efekcie doprowadziły do wolności i demokracji w Polsce. Siódmoklasiści przygotowani przez p. Katarzynę Morcinek i p. Justynę Balogh stanęli na wysokości zadania. Dziękujemy p. Annie Orłowskiej - Zyzało za pomoc w przygotowaniu dekoracji.

Justyna Balogh, Katarzyna Morcinek     

  Wymagania z poszczególnych przedmiotów dostępne po kliknięciu w link:

https://drive.google.com/drive/folders/1HirkZYgtlkv1fU29TDFruH3BVdO0yupq

1. Egzamin ósmoklasisty w 2025 r. jest przeprowadzany na mocy art. 44zs ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. 2024 poz. 750 z późn. zm.).
Szczegółowe kwestie związane z egzaminem ósmoklasisty określa Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 2 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty (Dz.U. poz. 1636, z późn. zm.) oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji z dnia 28 czerwca 2024 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej (Dz.U. poz. 996)


2. Harmonogram egzaminu ósmoklasisty 2024/2025

  W szkołach dla dzieci i młodzieży, w których nauka kończy się w semestrze
wiosennym
W terminie głównym 1. język polski – 13 maja 2025 r. (wtorek) – godz. 9:00
2. matematyka - 14 maja 2025 r. (środa) – godz. 9:00
3. język obcy nowożytny - 15 maja 2025 r. (czwartek) – godz.9:00
W terminie dodatkowym 1. język polski - 10 czerwca 2025 r. (poniedziałek) – godz. 9:00
2. matematyka - 11 czerwca 2025 r. (wtorek) – godz. 9:00
3. język obcy nowożytny - 12 czerwca 2025 r. (środa) – godz. 9:00

Zgodnie z komunikatem o harmonogramie egzamin ósmoklasisty jest przeprowadzany:
a. w terminie głównym: w maju – w szkołach dla dzieci i młodzieży oraz w szkołach dla dorosłych, w których nauka kończy się w semestrze wiosennym; w styczniu – w szkołach dla dorosłych, w których nauka kończy się w semestrze jesiennym
b. w terminie dodatkowym: w czerwcu – w szkołach dla dzieci i młodzieży oraz w szkołach dla dorosłych, w których nauka kończy się w semestrze wiosennym; w maju – w szkołach dla dorosłych, w których nauka kończy się w semestrze jesiennym.


Do egzaminu w terminie dodatkowym przystępuje uczeń:
a. który nie przystąpił do egzaminu z danego przedmiotu lub przedmiotów w terminie głównym z przyczyn losowych lub zdrowotnych
b. który przerwał lub któremu przerwano i unieważniono egzamin ósmoklasisty z danego przedmiotu lub przedmiotów w terminie głównym (również z przyczyn losowych lub zdrowotnych)
c. któremu dyrektor OKE lub dyrektor CKE unieważnił egzamin z danego przedmiotu lub przedmiotów w terminie głównym.


3. Ósmoklasista przystępuje do egzaminu z trzech przedmiotów obowiązkowych,tj.:
a. języka polskiego
b. matematyki
c. języka obcego nowożytnego.
Uczeń może wybrać tylko ten język, którego uczy się w szkole w ramach obowiązkowych zajęć edukacyjnych ( z wyjątkiem uczniów – obywateli Ukrainy, którzy mogą przystąpić do egzaminu z dowolnego języka obcego angielski, francuski, hiszpański, niemiecki, rosyjski lub włoski ).
4. Egzamin ósmoklasisty jest przeprowadzany w formie pisemnej.
5. Czas trwania egzaminu

  Czas trwania (min.)  
  Arkusz standardowy  Przedłużenie czasu, o którym mowa w pkt. 17. Komunikatu CKE
język polski 120 do 180
matematyka 100 do 150
język obcy nowożytny 90 do 135

6. Zasady przeprowadzenia egzaminu:
a. przed wejściem do sali nauczyciel sprawdza dokument tożsamości ucznia i losowane jest miejsce siedzące,

b. listy uczniów wywieszone są na drzwiach sal.
c. przed wejściem do sali nauczyciel sprawdza dokument tożsamości ucznia i losowane jest miejsce siedzące,
d. o 8:45 uczniowie wchodzą do sal. Każdy zdający siedzi przy osobnym numerowanym stoliku,
e. obowiązuje zakaz wnoszenia do sali urządzeń telekomunikacyjnych lub korzystania z takich urządzeń w sali,
f. czasie egzaminu zdający mogą opuszczać salę egzaminacyjną w uzasadnionej sytuacji, po uzyskaniu zezwolenia przewodniczącego zespołu nadzorującego i po zapewnieniu warunków wykluczających możliwość kontaktowania się z innymi osobami,
g. zdający ma obowiązek do zapoznania się przed przystąpieniem do rozwiązywania zadań z instrukcją na 1. i 2. stronie arkusza,
h. nauczyciel przypomina zdającym o obowiązku sprawdzenia kompletności arkuszy,
i. nauczyciel przypomina zdającym o obowiązku wpisania i sprawdzenia poprawności numeru PESEL oraz o sposobie kodowania arkuszy (dotyczy zdających, którzy mają ten obowiązek),
j. nauczyciel w salach z osobami z dostosowaniem zaznacza na arkuszu uprawnienia ucznia do: nieprzenoszenia odpowiedzi na kartę odpowiedzi, koduje uczniom pracę,
k. uczeń na egzamin może wnieść półlitrową butelkę z wodą i umieścić ją przy nodze krzesła, by nie zalać niechcący arkusza,
l. uczeń ma obowiązek zaznaczania odpowiedzi do zadań zamkniętych na karcie odpowiedzi (dotyczy zdających, którzy mają ten obowiązek).
ł. 10 minut przed końcem testu nauczyciel informuje o tym fakcie zdających . m. zdający ma dodatkowe 5 minutach przeznaczone na sprawdzenie poprawności przeniesienia odpowiedzi do zadań zamkniętych na kartę odpowiedzi po zakończeniu czasu pracy przewidzianego na rozwiązanie zadań (dotyczy zdających, którzy mają ten obowiązek).
n. zasady oddawania arkuszy testowych po zakończeniu pracy:
- przeliczenie kompletności kartek,
- sprawdzenie, czy zostały przeniesione odpowiedzi, (dotyczy zdających, którzy mają ten obowiązek),
- sprawdzenie, czy poprawnie zakodowano arkusz (dotyczy zdających, którzy mają ten obowiązek),
- złożeniu testu na brzeg stolika i oczekiwanie na zgodę nauczyciela na opuszczenie sali.

harmonogram


7. Unieważnienie egzaminu ósmoklasisty może nastąpić podczas egzaminu jeżeli uczeń:
a. rozwiązuje zadania egzaminacyjne niesamodzielnie,
b. wniósł na salę egzaminacyjną urządzenie telekomunikacyjne lub korzysta z takiego urządzenia na sali egzaminacyjnej, z wyjątkiem urządzeń telekomunikacyjnych wyposażonych w aplikację służącą do monitorowania stanu zdrowia zdającego, z których można korzystać na warunkach opisanych w komunikacie o dostosowaniach,
c. wniósł na salę egzaminacyjną materiały lub przybory niewymienione w komunikacie dyrektora CKE o materiałach i przyborach pomocniczych,
d. zakłóca prawidłowy przebieg egzaminu w sposób utrudniający pracę pozostałym uczniom.
Unieważnienie egzaminu ósmoklasisty może nastąpić po egzaminie, jeżeli podczas sprawdzania pracy egzaminacyjnej stwierdzone zostanie niesamodzielne rozwiązywanie zadania lub zadań egzaminacyjnych przez ucznia.


8. Komunikat o dostosowaniach egzaminu ósmoklasisty w 2025 r.
a. podstawa uprawnienia: Opinia lub orzeczenie poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym poradni specjalistycznej.
b. dostosowanie form i warunków egzaminu ósmoklasisty polega na - przygotowaniu odrębnych arkuszy dostosowanych do potrzeb i możliwości zdających,
- zapewnieniu uczniowi miejsca pracy odpowiedniego do jego potrzeb edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych,
- odpowiednim przedłużeniu czasu przewidzianego na przeprowadzenie egzaminu ósmoklasisty.
Szczegóły pod linkiem:

Dostosowania warunków i form egzaminu


Dyrektor szkoły lub upoważniony przez niego nauczyciel jest zobowiązany do zapoznania uczniów i ich rodziców z możliwymi sposobami dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty oraz do poinformowania rodziców uczniów o trybie ustalania proponowanych dostosowań, nie później niż do 28 września 2024 r.


9. Komunikat w sprawie materiałów i przyborów pomocniczych.
a. każdy zdający powinien mieć na egzaminie ósmoklasisty z każdego przedmiotu długopis (lub pióro) z czarnym tuszem (atramentem) przeznaczony do zapisywania rozwiązań (odpowiedzi). Niedozwolone jest korzystanie z długopisów zmazywalnych/ścieralnych.
b. dodatkowo na egzaminie z matematyki każdy zdający powinien mieć linijkę. Rysunki zdający wykonują długopisem. Nie wykonuje się rysunków ołówkiem.

Osoby z chorobami przewlekłymi, chore lub niesprawne czasowo mogą korzystać z zaleconego przez lekarza sprzętu medycznego i leków koniecznych ze względu na chorobę.
Szczegóły pod linkiem:

Materiały pomocnicze

Misją szkoły jest  kształcenie dzieci i młodzieży w duchu patriotyzmu, asertywności, przedsiębiorczości i doceniania wartości zdrowego stylu życia.  Szkoła jest miejscem funkcjonującym na zasadach partnerstwa, przyjaźni, szacunku, poszanowania wyznawanych przekonań i wzajemnej pomocy. Uczniowie nabywają kompetencje cyfrowe, językowe, prospołeczne. Uczą się respektować  potrzeby innych ludzi, kształtują pozytywny stosunek do nauki i pracy, poznają zasady życia społecznego.

Bufet u Izy

sklepik szkolny czynnny w godzinach:  7.00 - 15.00

530 214 370

 Bufet Szkolny jest dopuszczony do funkcjonowania zgodnie z rozporzadzeniem  Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r

W oferie są dostępne wody i napoje typu Tymbark, Waterr  różne smaki, pizza zapiekanki, bułki, tosty,  bułka hot dog z parówka, kołaczyki,  pączki, chrupki i batony Ba. 

Gofry w czwartek 

 


 

Zebrania z rodzicami w roku szkolnym 2024/2025

5 września 2024 klasy I

9 września 2024

10 września 2024

10 grudnia 2024

11 grudnia 2024

19 marca 2025

20 marca 2025

7 maja 2025

8 maja 2025

Konsultacje indywidualne (wszyscy nauczyciele)

dzień tygodnia

godzina

sala

Bańka Ireneusz

Bek Ewa

 środa  7:00 - 8:00  s. 114 

Gajda Joanna

 poniedziałek

 7:00 - 8:00

 s. 206

Bojda Mariola

 piątek 7:00 - 8:00  s. 25 

Cichowlas Anna

 poniedziałek

 13:40 - 14:40

                   s.216

Galisz Wioletta

 środa  13:30  - 14:30  s. 24 

Dzienniak Emilia

 czwartek  7:00 - 8:00

s. 203

Skoruch Monika

 poniedziałek 14:35 - 15:35  s. 213

Hruzd-Matuszczyk Alicja

 poniedziałek  7:00 - 8:00  gabinet pedagoga

Kasprzak Gabriela

 środa
15:30 - 16:30  gabnet pedagoga

Koprowska Anna

 środa 14:00 - 15:00 biblioteka

 

Kowalska Joanna

wtorek   7:00 - 8:00 s.105

Kowalska Magdalena

 czwartek  7:00 - 8:00

s. 21

Lach Tomasz

 Co 2 tygodni : środa  15:20 - 16:20  s. 112 

Kozyra Marek

 

 gabinet nauczycieli

wych. fiz.

Krupińska Małgorzata

 poniedziałek  13:30 - 14:30 s. 217 

 Madeksza Katarzyna

Co 2 tygodnie: poniedziałek  15:20 - 16:20

Miler Renata

czwartek

               dla 5a 13.30-14.30

14.30 -15.30

                            s. 215

                gabinet dyrektora

Osóbka Małgorzata
 czwartek 14:30 - 15:30 s. 117

Morcinek Katarzyna

 wtorek 15:30 - 16:30  gabinet wicedyrektora

Nadolnik Emilia

 środa  14:30 - 15:30
 s.105

Ogierman Sabina

 środa  7:00 - 8:00  s. 23

Orłowska-Zyzało Anna

 środa 7:00 - 8:00   s. 115

Piksa-Sojka Gabriela

 środa  13:30 - 14:30  s. 212

Pochcioł Alina

 czwartek  14:30 - 15:30

gabinet nauczycieli

wych. fiz.

Połednik Weronika

 piątek   7:00 - 8:00 s.22

Remplewska Iwona

 czwartek

13:30 - 14:30  s. 111
 Krystyna Grzegorzek  poniedziałek/ środa 7:00 - 7:30 / 15:30 - 16:00
gabinet psychologa szkolnego

Żankowska Wioletta

 wtorek 15:20 - 16:20  s. 216


Stołówka szkolna

Stołówkę szkolną prowadzi prywatny przedsiębiorca wynajmujący lokal w budunku szkoły - Barbara Kędzior 507 030 971

Godziny wydawania obiadów:

codziennie 11:25 -11:45 oraz 12:30-12:45                                                                                         

 

Jadłospis 06.03 - 10.03.2023

Poniedziałek:

Zupa jarzynowa
Łazanki z kapustą kiszoną i kiełbasą
Kompot

(Alergeny: pszenica, mleko i pochodne, seler, przyprawy)
Wtorek:

Zupa porowa z ziemniakami
Klopsiki w sosie pomidorowym
Ziemniaki
Sałatka z białej kapusty
Kompot

(Alergeny: pszenica, mleko i pochodne, jaja, seler, przyprawy)
Środa:

Zupa pomidorowa z makaronem
Kotlet z piersi kurczaka
Ziemniaki
Surówka z kapusty czerwonej
Kompot

(Alergeny: pszenica, mleko i pochodne,jaja, seler, przyprawy)
Czwartek:

Zupa z fasolki szparagowej z ziemniakami
Gulasz z szynki wieprzowej
Kasza jęczmienna
Ogórek kiszony
Kompot

(Alergeny: pszenica,mleko i pochodne, seler, przyprawy)
Piątek:

Zupa grochówka z ziemniakami
Naleśniki z dżemem truskawkowym polane czekoladą
Kompot

(Alergeny: pszenica, mleko i pochodne, jaja, seler, przyprawy)

 

 

 

Informacja dotycząca występowania alergenów dostępna na tablicy ogłoszeń. Szczegółowy wykaz składników i alergenów wchodzących w skład potraw jest dostępny u obsługi kuchni produkującej potrawy. Nasze posiłki mogą zawierać śladowe ilości: zboża zawierające gluten, soję, gorczycę, orzeszki ziemne i sezam zgodnie z deklaracją potraw.

                                    

 

Nr konta                            Informacja o alergenach

konto stołówki alergeny

  

Joomla templates by a4joomla
Joomla4 Appliance - Powered by TurnKey Linux