Strona
- Szczegóły
- Renata Miler
DOFINANSOWANIE
ZE ŚRODKÓW BUDŻETU PAŃSTWA
WIELOLETNI RZĄDOWY PROGRAM
„POSIŁEK W SZKOLE I W DOMU”
NA LATA 2019-2023
– edycja 2023
DOFINANSOWANIE
1 171 629,00 zł
CAŁKOWITA WARTOŚĆ
1 968 613,00 zł
DOFINANSOWANIE ZE ŚRODKÓW BUDŻETU PAŃSTWA
WIELOLETNI RZĄDOWY PROGRAM „POSIŁEK W SZKOLE I W DOMU”
NA LATA 2019-2023
EDYCJA 2023
DOFINANSOWANIE 1 171 629,00 zł
CAŁKOWITA WARTOŚĆ ZADANIA 1 968 613,00 zł
Program „Posiłek w szkole i w domu” zapewnia pomoc zarówno osobom starszym, niepełnosprawnych, o niskich dochodach, jak i dzieciom, które wychowują się w rodzinach znajdujących się w trudnej sytuacji.
Program ma charakter modułowy. W jego skład wchodzą trzy moduły, z których każdy ma charakter indywidualny i kierowany jest do innego adresata.
Moduł dla dzieci i młodzieży
- Ze środków przekazywanych w ramach Programu gminy udzielają wsparcia osobom spełniającym warunki otrzymania pomocy wskazane w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej oraz spełniających kryterium dochodowe w wysokości 200% kryterium, o którym mowa w art. 8 ww. ustawy:
- dzieciom do czasu podjęcia nauki w szkole podstawowej,
- uczniom do czasu ukończenia szkoły podstawowej lub ponadpodstawowej.
W formie posiłku, świadczenia pieniężnego na zakup posiłku lub żywności albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych.
- W szczególnie uzasadnionych przypadkach, gdy uczeń albo dziecko nie spełnia wymagań, o których mowa powyżej, a wyraża chęć zjedzenia posiłku, odpowiednio dyrektor szkoły lub przedszkola informuje ośrodek pomocy społecznej, właściwy ze względu na miejsce zamieszkania ucznia lub dziecka, o potrzebie udzielenia pomocy w formie posiłku.
- Przyznanie pomocy, o której mowa w pkt 2, w przypadku przyjęcia przez gminę odpowiedniego programu osłonowego, o którym mowa w art. 17 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, nie wymaga wydania decyzji administracyjnej w sprawie i ustalenia sytuacji rodziny w drodze rodzinnego wywiadu środowiskowego.
Celem modułu 1 i 2 Programu jest zapewnienie posiłku dzieciom, uczniom i młodzieży oraz objęcie pomocą osób dorosłych, zwłaszcza osób starszych, chorych lub niepełnosprawnych i samotnych.
DOFINANSOWANIE ZE ŚRODKÓW BUDŻETU PAŃSTWA
WIELOLETNI RZĄDOWY PROGRAM „POSIŁEK W SZKOLE I W DOMU” NA LATA 2019-2023
EDYCJA 2023
DOFINANSOWANIE: 856 277,00 zł
CAŁKOWITA WARTOŚĆ ZADANIA: 1 653 261,00 zł
Program „Posiłek w szkole i w domu" zapewnia pomoc zarówno osobom starszym, niepełnosprawnych, o niskich dochodach, dzieciom, które wychowują się w rodzinach znajdujących się w trudnej sytuacji. Program ma charakter modułowy. W jego skład wchodzą trzy moduły, z których każdy ma charakter indywidualny i kierowany jest do innego adresata.
Moduł dla dzieci i młodzieży
I. Ze środków przekazywanych w ramach Programu gminy udzielają wsparcia spełniającym warunki otrzymania pomocy wskazane w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej oraz spełniających kryterium w wysokości 200% kryterium, o którym mowa w art. 8 ww. ustawy:
- dzieciom do czasu podjęcia nauki w szkole podstawowej,
- uczniom do czasu ukończenia szkoły podstawowej lub
W formie posiłku, świadczenia pieniężnego na zakup posiłku lub albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach, gdy uczeń albo dziecko nie spełnia wymagań,
o których mowa a wyraża chęć zjedzenia posiłku, odpowiednio dyrektor szkoły lub przedszkola informuje ośrodek pomocy społecznej, właściwy ze względu na miejsce zamieszkania ucznia lub dziecka, o potrzebie udzielenia pomocy w formie posiłku.
3. Przyznanie pomocy, o której mowa w pkt 2, w przypadku przyjęcia przez gminę odpowiedniego programu osłonowego, o którym mowa w art. 17 ust. 2 pkt 4 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, nie wymaga wydania decyzji administracyjnej w sprawie i ustalenia sytuacji rodziny w drodze rodzinnego wywiadu środowiskowego.
Celem modułu 1 i 2 Programu jest zapewnienie posiłku dzieciom, uczniom i młodzieży oraz objęcie pomocą osób dorosłych, zwłaszcza osób starszych, chorych lub niepełnosprawnych i samotnych.
- Szczegóły
- Mariola Bojda
Mikołajki klasowe to coroczna tradycja szkolna, którą uczniowie wyczekują z niecierpliwością. Jest to okazja, by spędzić czas z kolegami i koleżankami poza szkolnymi murami i w nieco innej atmosferze niż zwykle. Jednym z popularnych sposobów na zorganizowanie mikołajek klasowych jest wyjście do kina. Następnego dnia, uczniowie otrzymali mikołajkową niespodzienkę - kubek ze świąteczym motywem.
Takie inicjatywy wprowadzone w szkole, jak wyjście do kina w dniu mikołajek i drobny upominek, stanowią dla uczniów nie tylko źródło rozrywki, ale również umożliwiają kształtowanie pozytywnych relacji między uczniami oraz pozytywnie wpływają na atmosferę w klasie. Warto doceniać takie akcje, ponieważ w ten sposób zwiększa się zaangażowanie uczniów w życie szkoły i uczynić naukę przyjemniejszą.
- Szczegóły
- Renata Miler
Nasza nowoczesna świetlica cieszy się dużą popularnością. Starsi uczniowie – również nasi wychowankowie z Ukrainy - chętnie spotykają się, by pograć w nowe gry planszowe. Zakupione przez Radę Rodziców gry sprzyjają integracji. Dzięki współpracy z Fundacją JSW, która dofinansowała nasze działania, realizujemy nadal projekt „Harmonijny świat emocji”.
Nowoczesne, przyjazne Uczniom meble spełniają swoje zadanie!
- Szczegóły
- Monika Makos-Gałan
Stołówkę szkolną prowadzi prywatny przedsiębiorca wynajmujący lokal w budynku szkoły - pani Agata Skamel nr telefonu: 512556407
Godziny wydawania obiadów:
codziennie 11:25 -11:45 oraz 12:30-12:45
JADŁOSPIS
Piątek 11.04.25
Kapuśniak ze słodkiej kapusty - 250ml
Placuszki z jabłkami - 350g
Kompot
(Alergeny: pszenica, mleko i pochodne, seler, jaja, przyprawy)
Jadłospis 14.04 - 16.04.2025
Poniedziałek:
Zupa ziemniaczana - 250ml
Łazanki z kapustą kiszona i kiełbasą - 350g
Kompot
(Alergeny: pszenica, mleko i pochodne, seler, przyprawy)
Wtorek:
Zupa pomidorowa z makaronem - 250ml
Kotlet drobiowy mielony - 100g
Ziemniaki - 180g
Sałatka z czerwonej kapusty - 100g
Kompot
(Alergeny: pszenica, mleko i pochodne, seler, jaja, przyprawy)
Środa:
Zupa jarzynowa z ziemniakami - 250ml
Leczo z kurczakiem - 110g
Ryż - 180g
Kompot
(Alergeny: pszenica, mleko i pochodne, seler, przyprawy)
- Szczegóły
- Administrator
Zapraszamy Rodziców Uczniów na ZEBRANIA 7 i 8 lutego 2023 r.
Spotkania z Wychowawcami klas 1-3 odbędą się we wtorek 7 lutego 2023 o godz.17.00.
1a – p. Karolina Kazimierska-Kopacz – sala 23
2 a – p. Monika Makos-Gałan – sala 21
3 a – p. Joanna Skubis – sala 10
3 b – p. Agata Mizera-Kulas – sala 25
Spotkania z Wychowawcami klas 4-8 odbędą się w środę 8 lutego 2023 o godz. 17.00
4 a – p. Anna Orłowska - Zyzało – sala 115
4 b – p. Mariola Bojda – sala 215
5a – p. Emilia Nadolnik – sala 105
5b – p. Małgorzata Krupińska – sala 217
6 a – p. Ewa Bek – sala 114
6 b – p. Alina Pochcioł – sala 111
7 a – p. Gabriela Piksa-Sojka – sala 212
8 a – p. Katarzyna Morcinek – zebranie odbędzie się w innym terminie
8 b – p. Marzanna Gagat – sala 213
8 c – p. Judyta Górny – zebranie odbędzie się w innym terminie
8 d – p. Justyna Balogh – sala 214
Zapraszamy!
- Szczegóły
- Renata Miler
W roku szkolnym 2023/2024realizujemy program "Jastrzębie-Zdrój - tu bije moje serce". Uczniowie wszystkich klas poznają historię miasta, uczestniczą w najważniejszych wydarzeniach w mieście. Jest to dla nas ważne, szczególnie w roku jubileuszu naszego Miasta.
Artykuły opisujące wyjścia w ramach Lekcji o mieście oraz aktywności miejskie2023/2024:
https://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/43-p-makos-galan/928-praca-konkursowa-jsw
https://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/43-p-makos-galan/925-carbonarium
https://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/43-p-makos-galan/920-lekcje-o-mie%C5%9Bcie-gra-terenowa
https://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/48-p-k-kazimierska-kopacz/916-spotkanie-autorskie-z
https://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-4-8/24-p-4a/974-carbonarium
https://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-4-8/25-p-4b/762-lekcja-wf-z-monik%C4%85-pyrek
https://www.sp20.jastrzebie.pl/56-strona/wydarzenia/2023_2024/936-debata-m%C5%82odzie%C5%BCy
Artykuły o lekcjach i wydarzeniach realizowanych w ramach programu 2022/2023:
http://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/43-p-makos-galan/262-wizyta-w-stra%C5%BCy-po%C5%BCarnej
http://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/43-p-makos-galan/319-lekcje-o-mie%C5%9Bcie-pola-nadziei
http://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/43-p-makos-galan/606-lekcje-o-mie%C5%9Bcie-industriada
http://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/43-p-makos-galan/624-wizyta-w-pszczelej-pasiece
http://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/43-p-makos-galan/475-dzie%C5%84-recyklingu
http://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/43-p-makos-galan/556-kolejne-zwyci%C4%99stwo-i-znowu-medal
http://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/43-p-makos-galan/423-nasze-pierwszaki-na-lodowisku
https://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/43-p-makos-galan/744-spiner,-zabawka-steam
https://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/42-p-mizera-kulas/662-wsp%C3%B3lne-odwiedzenie-grob%C3%B3w-zas%C5%82u%C5%BConych-mieszka%C5%84c%C3%B3w,-dzia%C5%82aczy,-%C5%BCo%C5%82nierzy,-ofiar
https://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/42-p-mizera-kulas/626-wizyta-w-muzeum-dzwonk%C3%B3w
https://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/42-p-mizera-kulas/583-wizyta-w-pasiece-warsztaty-n-t-zwyczaj%C3%B3w-i-hierarchii-rodziny-pszczelej,-budowy-ula-i-wykorzystania-produkt%C3%B3w-pochodzenia-pszczelego
https://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/42-p-mizera-kulas/513-koncert-bajek-i-muzyki-filmowej
https://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/42-p-mizera-kulas/392-przygoda-z-boksem
https://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/42-p-mizera-kulas/334-lekcje-o-mie%C5%9Bcie-%E2%80%93-chcia%C5%82bym-zosta%C4%87-sportowcem-zabawy-judo-z-trenerem-klubu-judo-koka-klubu-polskich-olimpijek-anny-%C5%BCem%C5%82a-krajewskiej-i-beaty-maksymow-wendth
https://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/42-p-mizera-kulas/323-trening-z-mistrzem
https://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/42-p-mizera-kulas/272-lekcje-o-mie%C5%9Bcie-%E2%80%93-spacer-do-parku-zdrojowego
https://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/42-p-mizera-kulas/271-lekcje-o-mie%C5%9Bcie-pa%C5%84stwowa-stra%C5%BC-po%C5%BCarna
- Szczegóły
- Renata Miler
Nasza szkoła bierze udział w kolejnej edycji rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych „Aktywna tablica” na lata 2020-2024".
Udział w tym programie dał nam możliwość stworzenia w naszej placówce gabinetu terapeutyczno-rewalidacyjnego dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Gabinet zostanie wyposażony w sprzęt do treningu Biofeedback, HEG-Biofeedback oraz urządzenia umożliwiające zastosowanie treningu słuchowego wg metody Warnkego.
Wśród naszych Nauczycieli są certyfikowani terapeuci treningu EEGBiofeedback: Agnieszka Kaczmarska, Gabriela Kasprzak, Karolina Kazimierska-Kopacz, Renata Miler, Alina Pochcioł.
Trening Biofeedback opiera się na interaktywnej współpracy pacjenta z komputerem. Pacjent świadomie reaguje na zadania stawiane przez terapeutę i otrzymuje zwrotną informacje, np. na temat koncentracji.
WARTO PRZECZYTAĆ: https://biomed.org.pl/baza-wiedzy/biofeedback/biofeedback-dzialanie-i-wskazania/
Trening metoda Warnkego bywa pomocny w problemach z dysleksją, zaburzeniami przetwarzania słuchowego, problemami w czytaniu i pisaniu.
WARTO PRZECZYTAĆ: https://biomed.org.pl/baza-wiedzy/metoda-warnkego/co-to-jest-metoda-warnkego/
Technologiia HEG-Biofeedback wykorzystywana jest w terapii zaburzeń koncentracji oraz w dysleksji.
WARTO PRZECZYTAĆ: https://biomed.org.pl/baza-wiedzy/biofeedback/heg-biofeedback-skuteczna-metoda-terapii-adhd/
REGULAMIN BFB I WNIOSKI BFB do pobrania w tym miejscu lub w zakładce DOKUMENTY SZKOŁY:
W ramach realizacji programu Aktywna Tablica szkoła wykonuje następujące zadania:
1) Uczestniczenie przez wskazaną grupę nauczycieli szkoły podstawowej w konferencjach i szkoleniach z zakresu stosowania TIK w nauczaniu: (…) 5 osób – w przypadku szkoły, w której jest zatrudnionych powyżej 20 nauczycieli;
2) Uczestniczenie przez przynajmniej jednego nauczyciela szkoły podstawowej w międzyszkolnych sieciach współpracy nauczycieli stosujących TIK w nauczaniu, w tym:
a) udziale w co najmniej trzech spotkaniach organizowanych w ramach międzyszkolnych sieci współpracy nauczycieli,
b) zorganizowaniu w szkole w ramach uczestnictwa w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, co najmniej dwóch lekcji otwartych z wykorzystaniem TIK w nauczaniu,
c) dzieleniu się przyjętymi rozwiązaniami i doświadczeniami z innymi nauczycielami przez udostępnianie w międzyszkolnej sieci współpracy nauczycieli, w szczególności opracowanych scenariuszy zajęć edukacyjnych z wykorzystaniem TIK, przykładów dobrych praktyk;
3) Wyznaczenie szkolnego e-koordynatora do koordynowania działań w zakresie stosowania TIK w szkole (…) oraz powołaniu nauczycielskich zespołów samokształceniowych, które wspierają dyrektora szkoły w zorganizowaniu pracy szkoły z wykorzystaniem TIK;
4)Wykorzystywanie TIK na zajęciach edukacyjnych (...)
5) Przedstawienie organowi prowadzącemu szkołę podstawową sprawozdania z realizacji zadań wynikających z udziału w Programie, obejmującego zadania, o których mowa w pkt 1–4, oraz:
a) ocenę wpływu stosowania TIK w szkołach na zaangażowanie nauczycieli w proces nauczania i uczniów w proces uczenia się,
b) charakterystykę problemów i barier w realizacji Programu,
c) ocenę stopnia realizacji przez szkoły zadań wynikających z udziału w Programie;
6) Wypełnianie ankiet oraz udziale w badaniach na potrzeby przeprowadzenia ewaluacji Programu.
Dokładne informacje: ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 23 października 2020 r. w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020–2024 – „Aktywna tablica”.
ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 27 sierpnia 2021 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno--komunikacyjnych na lata 2020–2024 – „Aktywna tablica”.
- Szczegóły
- Administrator
Drukarki 3D, mikroskopy, roboty, klocki konstrukcyjne, peny 3D i nowoczesne laboratoria elektroniki zostały zakupione dla naszej szkoły w ramach #Laboratoriów Przyszłości - inicjatywy edukacyjnej realizowanej przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań. Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
#LaboratoriaPrzyszłości to ponad miliard złotych na nowoczesny sprzęt do szkół podstawowych! Dowiedz się
więcej o największej inwestycji w nowoczesną edukację w historii Polski www.gov.pl/laboratoria.
Sprawozdanie 2023/2024
https://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/58-p-galisz/1039-uczniowie-klasy-ia-progrmuj%C4%85-geniboty
https://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/57-p-m-bojda/951-szopki-%C5%9Bwi%C4%85teczne,-praca-etapowa-laboratoria-przysz%C5%82o%C5%9Bci-na-zaj%C4%99ciach-kreatywno%C5%9Bci
https://www.sp20.jastrzebie.pl/%C5%9Bwietlica/941-w-szkolnej-%C5%9Bwietlicy
https://www.sp20.jastrzebie.pl/56-strona/wydarzenia/2023_2024/899-mikroskopy-na-lekcjach-biologii
Sprawozdanie 2022/2023
wrzesień http://www.sp20.jastrzebie.pl/10-strona/600-nowy-rok-szkolny-z-laboratoriami-przysz%C5%82o%C5%9Bci
październik 2022 http://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/43-p-makos-galan/631-warzywne-figurki-z-elementami-z-pen%C3%B3w-3d
https://drive.google.com/file/d/1pSBDC5nLOx7hvOzcvL5aFcY6IvtQ0G2B/view?usp=share_link
https://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/42-p-mizera-kulas/696-z-technologi%C4%85-za-pan-brat-praca-na-konkurs-kopalni-wiedzy-jsw,-trzecie-wyzwanie
styczeń 2023 http://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/48-p-k-kazimierska-kopacz/709-klocki-lego-na-zaj%C4%99ciach-z-programowania
kwiecień 2023 https://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/42-p-mizera-kulas/793-wielkanocne-dekoracje-z-wykorzystaniem-d%C5%82ugopis%C3%B3w-3d
Sprawozdanie 2021/2022
czerwiec | |
http://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-4-8/24-p-4a | |
maj | |
kwiecień | |
marzec | |
luty | |
styczeń | |
- Szczegóły
- Monika Makos-Gałan
https://www.sp20.jastrzebie.pl/klasy-1-3/43-p-makos-galan/1021-narodowy-program-rozwoju-czytelnictwa
https://www.sp20.jastrzebie.pl/56-strona/wydarzenia/2023_2024/1037-narodowy-program-czytelnictwa
- Szczegóły
- Administrator
Dziś szkołę odwiedził Mikołaj w towarzystwie elfów z Rady Rodziców. Panie z RR przygotowały do uczniów mikołajkowe słodkości.
Dziękujemy Rodzicom za inicjatywę.
- Szczegóły
- Mariola Bojda
21 października 2022 r. naszą szkołę odwiedziła p. Zuzanną Trojnacką-Dasiak, mieszkanka Jastrzębia-Zdroju, autorka bajek dla dzieci. Uczniowie klasy 4b mieli okazję posłuchać ciekawych historii związanych z powstawaniem kolejnych książek m.in. "Rety,kotlety!Babciu!", "Dziewczynka z jednorożcem", "O boćku, który nie był zmarzluchem", "Żużu", "Głodne buty".
Dodatkowym walorem w trakcie spotkania były zawieszone ilustracje autorstwa p. Amelii Korczak - ilustratorki książeczki opartej na legendzie miasta Jastrzębie-Zdrój pt. "Jastuś". Po zakończeniu spotkania słuchacze mieli okazję zadać autorce pytania oraz mogli zakupić książki z autografem.