Kuratorium Oświaty informuje o aktualnych propozycjach w ramach Projektu Wsparcia Psychologiczno-Pedagogicznego dla Uczniów, Rodziców i Nauczycieli realizowanego ze środków MEiN. Powstała Platforma Specjalistyczno-Doradcza stale się rozwija i aktualnie w jej ofercie proponuje się następujące formy wsparcia:
A. Prowadzenie bezpłatnego doradztwa psychologicznego i pedagogicznego dla uczniów, rodziców, nauczycieli i specjalistów w m. in w następujących obszarach:
- wsparcie emocjonalne i informacyjne w bieżących trudnych sytuacjach dzieci, młodzieży i dorosłych,
- rozwiązywanie problemów wychowawczych z dziećmi i młodzieżą,
- praca z zespołem klasowym,
- przezwyciężanie trudności w komunikacji i w relacjach,
- przewlekły stres,
- wsparcie dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i inne.
B. Prowadzenie bezpłatnych szkoleń online dla nauczycieli, rodziców i specjalistów - trenerzy są z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz w prowadzeniu szkoleń dla rodziców i nauczycieli).
Szkolenia są online, ale powadzone metodą warsztatową w kontakcie.
Aktualnie w ofercie jestłącznie kilkadziesiąt szkoleń z następujących obszarów:
- budowania wspierających relacji z uczniem,
- wzmacnianie odporności psychicznej,
- wykorzystania relacji socjoterapeutycznej w codziennej pracy wychowawczej
- komunikacji empatycznej opartej o porozumienie bez przemocy,
- rozwiązywania sytuacji konfliktowych,
- radzenia sobie z trudnymi emocjami jak złość, wstyd, poczucie winy,
- kompetencje głębokie w pracy nauczyciela,
- pomoc uczniom z krótkowzrocznością,
Wkrótce oferta poszerzy się o następujące obszary:
- praca z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,
- organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole,
- rozwijanie warsztatu metodycznego nauczycieli i wychowawców,
- profilaktyka zachowań ryzykownych i uzależnień behawioralnych,
- edukacja domowa i inne.
Wszystkie szkolenia i konsultacje w ramach poradnictwa są online i bezpłatne.
W każdym tygodniu poszerzana jest oferta szkoleń i dostępnych specjalistów.
Na czasie min. 8 godzin dziennie jest dyżur osób służących informacją na temat programu i platformy (w tym wspieranie w procedurze logowania, zapisu na szkolenia oraz nawigacji po stronie).